ردکردن این
بازیابی هارد های SAS و NAS

بازیابی هارد های SAS و NAS

معرفی هارد های SAS

SAS مخفف Serial Attached SCSI این هارد ها تکامل یافته هارد های SATA باشند این هارد ها نسبت به هارد ها نسل پیش از خود عملکرد بسیار سریع تری دارند و در نوع اتصال نیز متفاوت اند. SAS نسبت به SATA سرعت بالایی دارند ولی از لحاظ میزان حجم در مقابل آن ها حرفی برا گفتن ندارند. حجم بیشتری را برای کاربر محیا می کنند ولی سرعت پایینی نسبت به SAS ها دارند.

هارد SAS به عنوان برقرار کننده ارتباط سریع بین Device های مختلف به خصوص ذخیره ساز ها معروف است سرعت بالای این هارد ها باعث محبوبیت و افزایش کاربرد این گونه هارد شده است. ذخیره سازی اطلاعات در این نوع هارد ها بر روی دیسک صورت می گیرد و به دلیل سرعت چرخش بازوی مکانیکی سرعت انجام عملیات خواندن و نوشتن نیز بالاست و سرعت دسترسی به اطلاعات افزایش می یابد. و همین سرعت حرکت بالا مصرف انرژی، تولید صدا و خرابی های هارد را نیز بالا می برد و نگهداری از آن را مشکل تر می شازد .پس همانطور که گفته شد این هارد ها بیشتر در معرض خرابی قرار میگیرند و درصورت پیش آمدن هرگونه مشکل برای هارد sas به مراکز تعمیر هارد معتبر مراجعه نمایید.

معرفی هارد های NAS

NAS مخفف عبارت Network-attached storage به معنای هارد دیسک ذخیره ساز تحت شبکه است. این هارد دیسک ذخیره ساز فایل محور، که قابلیت اتصال به شبکه را دارد، از این طریق امکان دسترسی به داده ها را برای کاربران فراهم می نماید می باشد و علاوه بر وظیفه سرور ذخیره سازی اطلاعات، امکان مدیریت اطلاعات و ویرایش آن ها را نیز می دهد.هارد دیسک های NAS در سیستم های سرور مورد استفاده قرار می گیرند این هارد دیسک مرکزی که NAS Storage نامیده می شود، از طریق پروتکل TCP/IP با دستگاه های دیگر اشتراک گذاری می شود. به صورت مثال، در شرکت ها به منظور بایگانی و آرشیو اطلاعات مهم و دستیابی تمام سیستم های دیگر کارمندان از هارد NAS استفاده می شود از این رو اطلاعات  این هارد ها دارای اهمیت بالایی می باشد و درصورت از دست رفتن بازیابی آن ها امری بسیار مهم می باشد.

هارد دیسک های مورد استفاده در سیستم های سرور به دلیل حساسیت و اهمیت بالا و استفاده 24 ساعته و دائمی از سیستم های سرور دائماً در حال خواندن و نوشتن هستن و نسبت به هارد دیسک های معمولی تحت فشار بیشتری قرار میگیرند. این هارد ها به گونه ای طراحی شده اند که قادر به انجام فعالیت های شبانه روزی در طی 24 ساعت هستند و حداقل دارای یک میلیون عمر مفید هستند و در حجم های متفاوت از 1ترابایت که کمترین حجم تا 16 ترابایت بالاترین ساخته می شوند. برای تعمیر هارد NAS و بازیابی اطلاعات هارد سرور می توانید با متخصصان خط سبز، مرکز بازیابی اطلاعات هارد در شهر اصفهان تماس بگیرید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *