ردکردن این
چگونه از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

چگونه از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

اطلاعات شخصی هر فرد مانند عکس و فیلم و از مهم ترین داشته های او ست.  از این رو نگه داری و مخافظت از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است یکی از دغدغه تمامی کاربران از بین رفتن ناگهانی اطلاعات شخصی شان است. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اتفاق ناگوار و از دست رفتن همیشگی اطلاعات، پیشنهاد می شود روش های حفظ اطلاعات زیر را با دقت مطالعه نموده و از آن ها استفاده نمایید.

دلایل بسیاری باعث از دست رفتن اطلاعات حیاتی شما خواهند شد نظیر :

  • خرابی هارد
  • اختلال در عملکرد سیستم
  • خطای انسانی
  • خرابی های  نرم افزاری و سخت افزاری
  • حملات ویروسی
  • حوادث فیزیکی نظیر سقوط هارد، خیس شدن و ….

تهیه نسخه پشتیبان

پیشنهاد می شود پیش از جلوگیری از هرگونه اتفاقی که باعث از دست دادن اطلاعات شود، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید یعنی اطلاعات را روی دو هارد جدا ازهم ذخیره نمایید مثلاً بر روی هارد اکسترنال یا هارد سیستم دیگر یا فلش تا در صورت حذف اطلاعات یک نسخه دیگر از اطلاعات را داشته باشیم.

آپلود اطلاعات بر روی فضای ابری

فضای ابری یک مکان ذخیره سازی آنلاین است که می توان داده ها و اطلاعات در آن ذخیره نمود و در هر زمان و مکان ممکن به آن ها دسترسی داشت. کار ذخیره سازی اطلاعات از طریق آپلود آن ها از طریق گوشی یا رایانه شخصی بر روی یک سرور اینترنت انجام می شود. . اطلاعات آپلود شده پشتیبان محکمی برای حفظ اطلاعات شما خواهند بود و در صورتی که به هر دلیلی فایل های اصلی را از دست دادید از طریق فضای ابری آن ها را بازیابی نمود.

نصب آنتی ویروس

ویروس ها و بد افزار ها از مهم ترین دلایل حذف اطلاعات هستند. این ویروس ها به سرعت در تمامی فایل های شما نفوز کرده و باعث پاک شدن یا بازنویسی اطلاعات شخصی شما می شود. ویروس ها قابلیت انتقال همراه فایل ها را دارند به صورتی که به اطلاعات چسبیده و در صورت انتقال اطلاعات به سیستم های دیگر انتقال می یابند و با اجرا فایل آلوده، اطلاعات سیستم های دیگر نیز مورد تهدید واقع می شوند و در معرض خطر حذف قرار می گیرند.

برای جلوگیری از گسترش ویروس ها و بد افزار ها و حذف اطلاعات یک آنتی ویروس قوی و کارا بر روی رایانه خود نصب نمایید و هر چند وقت یکبار اقدام به بروز رسانی انتی ویروس خود کنید. اسکن کامپیوتر توسط آنتی ویروس باعث نابودی ویروس ها شده و اطلاعات شما را محفوظ نگه می دارند.

پارتیشن بندی اصولی

پارتیشن بندی مناسب نیز از روش های مهم حفظ اطلاعات هارد می باشد توصیه می شود برای جلوگیری از حذف اطلاعات هار خود را به بخش های زیاد تقسیم بندی نکنید نهایتاً دو یا سه پارتیشن ایجاد کنید. رعایت نوع پارتیشن Primary یا Logical نیز دارای اهمیت فراوانی می باشد تنها درایوی که باید Primary باشد درایو ویندوز (در بیشتر سیستم ها درایو C) بقیه درایو ها را Logical تعریف نمایید.

مدیریت و دسته بندی اطلاعات

شاید به نظر برسد چندان اهمیتی ندارد که فایل ها را دسته بندی نماییم. ولی این کار بسیار به در امان بودن اطلاعات کمک می کند. دسته بندی اطلاعات به این معنی ست که یک درایو را فقط مخصوص ذخیره سازی ویدیو ها قرار دهیم یا در یک درایو فقط موسیقی ذخیره نمایید این کار هم دسترسی شما را به فایل های مورد نظرتان آسان می نمایید و اگر به هر دلیلی اطلاعات حذف شد بازیابی فایل های یک نوع راحت تر از حالتی ست که از هر نوع فایل در درایو موجود باشد.

حذف فایل های بیهوده و غیر قابل استفاده

همه ما یک سری فایل در سیستم خود داریم که از آن ها استفاده نمیکنیم و برایمان ارزشی ندارند ولی به دلیل آن که هارد حافظه بالا دارد آن ها را حذف نیز نکردیم ولی توجه داشته باید هر اطلاعاتی که بر روی هارد ذخیره شده اند توسط هارد مدام در حال آدرس دهی هستندو این کار باعث فعالیت بیشتر هد بر روی دیسک می شود. توصیه می شود به منظور کارکرد بهتر هارد و حفاظت از اطلاعات مهم تر اطلاعات غیر ضروری را حذف نمایید.

انتخاب هارد مناسب ونگهداری از هارد

یکی دیگر از مواردی که در حفظ اطلاعات موثر است انتخاب هاردی است که کیفیت مناسبی دارا باشد و توجه کنید با رعایت روش های نگهداری از هارد عمر هارد خود را افزایش دهید و مانع از حذف اطلاعات خود شوید.

روش استفاده از miror raid

Raid مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks به معنی اتصال چندین هارد دیسک به تشکیل یک واحد با هدف افزایش عملکرد، سرعت، و امنیت می باشد. درفناوری miror raid دو هارد دیسک در اختیار داریم که اطلاعاتی که ذخیره می نماییم به صورت همزمان بر روی هر دو دیسک ذخیره می شود این عمل کارایی هارد را بالا برده و همچنین سرعت نیز کاهش خواهد یافت و به دلیل اینکه اطلاعات روی هر دو هارد ذخیره می شود اگر یکی از سیستم ها خراب شود و یا هارد از بین رود سیستم دیگر بالا آمده و هیچ اطلاعاتی حذف نخواهد شد.خط سبز را می توان تخصصی ترین و بهترین مرکز بازیابی اطلاعات هارد در شهر اصفهان نامید، خط سبز ارائه دهنده خدمات بازیابی اطلاعات هارد،تعمیر انواع هارد، بازایابی اطلاعات نرم افزار حسابداری، بازیابی اطلاعات SSD و … است.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *