مواردی که باعث عدم موفقیت در ریکاوری هارد می شود

مواردی که باعث عدم موفقیت در ریکاوری هارد می شود

معمولاً پس از خرابی هارد اشخاص دست به انجام روش های غیر اصولی می زنند که این کار ها باعث وخیم تر شدن اوضاع هارد و از دست رفتن همیشگی اطلاعات هارد می شود. در این مقاله به بررسی نکاتی که باعث بروز مشکل یا عدم انجام فرآیند بازیابی اطلاعات هارد می شوند می پردازیم.

انتقال فایل جدید و جابه جایی فایل ها

اگر به صورت ناگهانی و سهوی فایلی را حذف نمودید از انتقال فایل جدید بر روی هارد خود داری نمایید. فایلهای جدید جایگزین فایل های حذف شده می شود و اطلاعات قبلی برای همیشه از دسترس خارج می شوند. و حتی از جابه جایی فایل های درون هارد به مکام هایی دیگر خودداری نمایید.

فرمت هارد

در صورت مشاهده فرمت هارد (Format Disk) از فرمت هارد خودداری نمایید با انجام این کار اطلاعاتتان برای همیشه حذف خواهد شد.. باور غلطی که بسیاری از افراد بر آن اند این است که پیش از انجام فرآیند بازیابی و ریکاوری اطلاعات می بایست هارد را فرمت نمود این کار به خصوص در زمانی که هارد خراب است ممکن است باعث حذف دائمی اطلاعات شود.

قراردادن هارد در فریزر

باور غلطی که در بین عموم در زمینه ی بازیابی اطلاعات هارد رایج شده است و در قدیم از آن استفاده می کردنند قرار دادن هارد در فریزر می باشد این تکنیک عجیب در گذشته در مراکز بازیابی اطلاعات مورد استفاده قرار میگرفت. عموماً خرابی های هارد بر اثر پیش آمدن مشکل برای هد هارد اتفاق می افتند با استفاده از ترفند فریز کردن هد هارد ها به هم می چسبند و در این حالت و پیش از بازگشت دمای هارد به حالت معمولی از اطلاعات بکاپ تهیه می کردند اما امروزه با پیشرفت علم این قضیه بسیار مشهود است که هارد با قرار گرفتن در فریزر در معرض رطوبت قرار میگیرد . با کاهش دما مشکلات جبران ناپذیری برای هارد اتفاق می افتد.

بازیابی از طریق نرم افزار ها

بعد از فرمت هارد یا پاک شدن پارتیشن ها برخی افراد به منظور عدم پرداخت هزینه بازیابی اقدام به ریکاوری اطلاعات هارد از طریق نرم افزار های موجود می کنند که این کار ممکن است احتمال 100% بازیابی را به 0 % برساند. پس به هیچ وجه نه خود و نه افرادی که بدون تخصص ادعای بازیابی اطلاعات دارند اقدام به بازیابی اطلاعات هارد از طریق برنامه ها و نرم افزار ها نکنید . توجه داشته باشید نرم افزار بازیابی اطلاعات را در دستگاهی که هارد آن به صورت فیزیکی آسیب دیده است نصب نکنید. نحوه بازیابی هارد باتوجه به علت خرابی و حذف اطلاعات متفاوت و دارای دستگاه های مخصوص ریکاوری می باشد. توجه کنید از نصب هرگونه نرم افزار بازیابی اطلاعات بر روی سیستمی که اطلاعات هارد آن را ازدست داده اید شدیداً خودداری نمایید

تعمیر هارد در محیطی خارج از کلین روم

برخی از مراکز بازیابی در محیطی معمولی در حضور مشتری اقدام به باز نمودن هارد و بررسی آسیب وارد شده به آن و عیب یابی میپردازند این روش باعث ورود هوا وگرد و غبار به داخل هارد شده هوا دارای باز می باشد و گرد و غبار نیز دشمن اصلی هارد می شود و مشکلاتی برای حرکت هارد به وجو آورده و بازیابی را سخت و بعضاً غیر ممکن می کنند. توصیه می شود برای تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد به مراکز مورد اطمینان مراجعه نمایید و هارد را در محیطی غیر از کلین روم باز نکنید.

تعمیر هارد

توجه داشته باشید اگر قصد بازگردانی اطلاعات هارد را دارید، انجام تعمیرات روی هارد بر اثر فشار روی هارد, هد آن آسیب می بیند و در مواردی روی سطح هارد دیسک خراش می افتد. و در بیشتر مواقع اطلاعات از بین می رود. به منظور جلوگیری از این اتفاق در هنگام مراجعه به مراکز بازیابی اگر اطلاعات داخل هارد برای شما اهمیت دارد این موضوع را به متخصصان یاد آور شوید. روش های تعمیرات و بازیابی متفاوت است و در صورتی که اطلاعات هارد مهم باشد، ابتدا تمام تلاش برای بازیابی اطلاعات انجام می شود و تعمیر هارد در درجه دوم خواهد بود.

قطع و وصل هارد

در صورتی که مشاهده نمودید هارد پس از متصل شدن به سیستم شناسایی نمی شود، از قطع و وصل نمودن مکرر خودداری نمایید.

دور انداختن برد

برد یکی از اجزای اصلی هارد دیسک می باشد و در نبود آن بازیابی غیز قابل انجام است حتی در صورت وارد شدن خط و خش، شکستگی و سوختگی برد هارد آن را دور نیاندازید هنگام ریکاوری اطلاعات آن را به همراه داشته باشید و یا برد آسیب دیده را با برد هارد دیگری تعویض نکنید. در برخی هارد های جدید قسمتی از فریمور هارد بر روی برد قرار دارد و با تعویض برد، بدلیل اختلال در هماهنگی فریمور ها بازیابی اطلاعات غیر قابل انجام گردد.

انجام هر یک روش های بالا ممکن است مسیر بازیابی اطلاعات را طولانی و دشوار تر نماید و حتی در مواردی باعث غیر ممکن ساختن بازیابی اطلاعات شود پس توصیه می شود از انجام اعمال بالا خودداری نمایید و در صورت از دست دادن اطلاعات خود سریعاً استفاده از سیستم را متوقف نموده و هارد را به مرکز بازایابی اطلاعات هارد خط سبز تا متخصصان با تجربه با دستگاه های پیشرفته و بروز اطلاعات از دست رفته شما را بازیابی کنند.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =