ردکردن این
هارد سوخته، بازیابی اطلاعات هارد سوخته

هارد سوخته، بازیابی اطلاعات هارد سوخته

یکی از اصطلاحاتی که برای خرابی هارد استفاده می شود سوختن هارد است. اما در واقع سوختن هارد تنها از آتش سوزی و سوختن هارد منجر می شود ولی این اصطلاح به معنی خراب شدن قطعه ای به نام برد یا PCB به کاربرده می شود که در صورت سوختن آن بوی سوختگی از آن ساتر می شود. سوختن برد هارد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در این مقاله به معرفی این دلایل میپردازم تا شاید بتوانید با اجتناب از آن ها طول عمر هارد دیسک خود را افزایش دهید.

روش های تشخیص سوختگی هارد

  • انتشار دود و بوی سوختگی
  • روشن نشدن هارد
  • عدم چرخش دیسک
  • عدم شناسایی هارد

علل سوختن هارد دیسک

رسیدن آب به هارد

یکی از شایع ترین دلایل سوختن برد، رسیدن آب به هارد می باشد که علاوه بر مشکل سوختن هارد ممکن است مشکلات دیگری نظیر سوختن ROM نیز اتفاق افتد که با رخ دادن این اتفاق هارد از بین می رود و دیگر قابل استفاده نیست به جز برند وسترن که از قابلیت تعویض ROM بهره می برد با این وجود یافتن ROMمشابه کار بسیار سختی است.

عدم رعایت اتصال کابل ها

توصیه می شود به شعار های تبلیغاتی برخی از برند ها مبنی بر ضد آب بودن هارد توجه نکنید و در حفظ هارد در برابر آب و رطوبت کوشا باشید. در زمان روشن بودن سیستم برای اتصال هارد ابتدا کابل دیتا را متصل نمایید سپس کابل پاور را وصل کنید. در هنگام اتصال و یا جدا نمودن هارد مراقب باشید قطعات هارد جدا نشوند.

نوسانات یا قطعی برق

یکی از دلایل سوختن برد هارد نوسانات و قطع و وصل شدن برق می باشد که می تواند صدمه جبران ناپذیری به برد هارد وارد کند. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین صدماتی از یک محافظ برق برای اتصال سیستم به برق استفاده نمایید محافظ با تنظیم ولتاژ از نوسانات ناگهانی و وارد شدن شوک الکتریکی با سیستم جلوگیری می کند. پس توصیه می شود برای حفظ سلامتی دستگاه های گران قیمت خود نظیر کامپیوتر از محافظ برق استفاده نمایید تا از سوختن قطعات حساس جلوگیری نمایند.

آیا اطلاعات هارد سوخته قابل بازیابی است؟

پاسخ این سوال مثبت است و امکان بازیابی اطلاعات هارد سوخته وجود دارد. ولی کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه افراد متخصص و تجهیزات پیشرفته است (خط سبز بهترین مرکز بازیابی اطلاعات هارد) و به جرات می توان گفت بدون وجود آن ها امری غیر ممکن محسوب می شود این امر در بستری به دور از گرد و غبار به نام کلین روم انجام می شود. اگر اطلاعات‌ مهمی بر روی هارد خود دارید است، این کار را به تکنیسین ها بسپارید که در این امر تجربه بسیاری دارند و به دلیل اینکه بازیابی اطلاعات هارد دیسک سوخته کاری پیچیده است با یک بی تجربگی و اشتباه ممکن است اطلاعات ضروری شما از دست برود.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *