ردکردن این

مواردی که اطلاعات قابل بازیابی نخواهند بود

وارد شدن ضربه محکم به هارد

همانطور که در بخش قبل گفتیم یکی از مواردی که باعث نابودی کامل اطلاعات و متخل نمودن عملیات بازیابی اطلاعات هارد می شود، ضربه های محکم می باشد. ضربات وارد شده تقریباً در تمامی موارد باعث خرابی هد هارد می شود و و در صورت ادامه فعالیت، این خرابی های احتمالی چه کوچک و با گذشت زمان و چه برزگ و در لحظه باعث آسیب دیدن پلاتر و حذف اطلاعات می شود. به وجود آمدن خط و خش و شکستگی در سطح پلاتر مساویست با خدافظی حتمی و همیشگی با اطلاعات شما.

هارد دیسک یکی از لوازم پرکاربرد برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی  و وجود متخصصان کارآمد در صورت بروز هر گونه مشکل و خطا و حذف اطلاعات در 99 درصد از مواقع  نتیجه تعمیر و بازیابی موفقیت آمیز بوده است. متخصصان شرکت رکوهارد قادر به بازیابی اطلاعات هارد های آتش گرفته و غرق شده در آب، هارد هایی که اطلاعاتشان عمداً و سهواً حذف شده، و هارد هایی که مورد حمله ویروس قرار گرفته است می باشند. اما مواردی نیز وجود دارد که اطلاعات هارد به هیچ وجه و با هیچ تخصص و تجهیزات پیشرفته ای قابل بازیابی نمی باشد در این مقاله به این موارد که بازیابی هارد امکان پذیر نمی باشد می پردازیم.

نابودی دیسک هارد

همانطور که در مقاله های پیشین بیان نمودیم اطلاعات بر روی دیسک هارد ذخیره می شوند و اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بیان کنیم، اطلاعات بر روی لایه نازکی از مواد مغناطیس که سطح دیسک را در برمی گیرد ذخیره می شود. حال به هر دلیلی این سطح مغناطیسی به صورت فیزیکی دچار آسیب شود اطلاعات ذخیره بر روی هارد برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد.

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که سبب آسیب رساندن به سطح پلتر می شود، برخورد هد های خواندن و نوشتن با سطح دیسک می باشد که این اتفاق ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه و یا گرد و غبار به هارد دیسک اتفاق افتد. (فاصله بین هد هارد که وظیفه انجام عملیات خواندن و نوشتن بر روی پلاتر را بر عهده دارد و سطح پلاتر یا همان دیسک گردان به قدری کم می باشد که در صورت وارد شدن ضربه هد به سطح هارد چسبیده و اطلاعات را به کام مرگ می کشاند). به همین دلیل توصیه می شود با شنیدن کوچک ترین صدای تق تق از هارد، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به سطح پلاتر از ادامه فعالیت خودداری نمایید سیستم را خاموش نموده و با متخصصان بهترین مرکز بازیابی اطلاعات هارد یعنی رکوهارد تماس گرفته و با اطمینان خاطر هارد خود را به ما بسپارید.

آتش

آتش نیز دشمن اطلاعات و داده های شخصی شما می باشد. بدنه هارد دیسک مقاوم است و حد الامکان از اجرای داخلی و مهم به خصوص پلاتر محافظت می نماید اما با شدید بودن آتش سوزی و نفوز آتش درون هارد و نابودی اجزا به خصوص پلاتر امکان بازیابی اطلاعات دیگر وجود نخواهد داشت. هارد دیسک هایی نیز در رزومه موفقیت آمیز هارد دیسک های رکوهارد وجود دارد که به دلیل عدم نفوز آتش به درون اجزا، اطلاعاتشان به صورت کامل بازیابی شده پس در هنگام بروز آتش سوزی سریعا اقدام به عملیات خاموش سازی آتش نمایید و با مرکز رکوهارد تماس حاصل نمایید.

رونویسی اطلاعات

یک نکته بسیار مهم در زمینه بازیابی اطلاعات، این موضوع می باشد که اطلاعات پس از حذف شدن سریعاً از هارد پاک نمی شود. این اطلاعات تا زمانی که اطلاعات جدیدی بر روی محل ذخیره سازی قبلی جایگزین نشود در هارد باقی می مانند ولی برای شخص قابل دیدن نیستند ولی به محض نیاز هارد به فضای خالی اطلاعات جدید بر روی مکان اطلاعات حذف شده نوشته می شوند و با انجام این کار، اطلاعات حذف شده برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد و قابل ریکاوری نمی باشد. پس یکی از مواردی که بازیابی را غیر ممکن می سازد، ذخیره نمودن اطلاعات جدید پس از حذف اطلاعاتی از هاد می باشد در این صورت اطلاعات قبلی به هیچ وجه و با هیج دستگاه پیشرفته ای قابل بازیابی نمی باشد.

پس در هنگام بروز مشکل و حذف اطلاعاتتان بر روی هارد اطلاعات جدیدی اضافه نکنید و همچنین از انتقال درونی اطلاعات هارد به درایو ها نیز خودداری نمایید. حتی ممکن است شما اطلاعاتی را ذخیره نکنید اما خود سیستم که دائماً در حال خواندن و نوشتن اطلاعات است ممکن است اطلاعات جدیدی را جایگزین نماید پس برای پیشگیری از نابودی اطلاعات حذف شده به کل سیستم را خاموش نمایید و با متخصصات رکو هارد تماس حاصل کنید.

حذف حرفه ای اطلاعات

نرم افزار های بسیار زیادی موجود می باشند که اطلاعات را برای همیشه حذف می کنند این نرم افزار ها با استفاده از روش رونویسی اطلاعات، آن ها را برای همیشه از دسترس خارج می کنند. به صورتی که اطلاعات نرم افزار پس از حذف اطلاعات شخص بازنویس اطلاعات بیهوده بر روی هارد باعث می شود اطلاعات شخص به صورت کامل حذف شود و غیر قابل بازیابی باشد این روش توسط افرادی که قصد دارند هارد خود را به فروش برسانند برای جلوگیری شخص خریدار به اطلاعات شخصی شان به کار می رود. توجه داشته باشید در صورتی که پس از انجام این روش و اجرای چنین نرم افزار هایی اگر اطلاعاتی را اشتباه حذف نمودید دیگر قادر نخواهید بود به آن دستیابی پیدا کنید. و به دلیل اینکه اطلاعات به انتخاب شخص بار ها و بار ها بازنویسی می شود، دیگر با تجهیزات قدرتمند و متخصصان کاربلد نیز قابل ریکاوری نخواهد بود.

علاوه بازیابی اطلاعات هارد، رکوهارد خدمات تعمیر هارد، تعمیر هارد لپ تاپ، بازیابی اطلاعات SSD، بازیابی اطلاعات فلش مموری و … به مشتریان خود ارائه می دهد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *