ردکردن این
ذخیره سازی هیبریدی

ذخیره سازهای هیبریدی

درایو های هیبریدی با هایبرید (Hybrid hard drive) متشکل از دو نوع حافظه های ذخیره سازی رایج، هارد های SSD (درایو حالت جامد) هارد های HDD (درایو دیسک سخت) هست. این دو نوع هارد با هدف تکمیل نمودن وظایف یکدیگر و ارائه محصولی با کیفیت تر در کناز هم قرار می گیرند. ویژگی بسیار مهم هارد دیسک ها یا همان هارد های HDD، بهره مندی از ظرفیت های بالاتر نسبت به هارد های SSD می باشند که از یک دیسک گردان و یک بازوی مکانیکی همراه با هد متحرک عمل خواندن و نوشتن را انجام می دهد. این هارد ها اقتصادی و با صرفه اند و در عین داشتن ظرفیت بالا هزینه کمی برای خریداری آن ها می بایست پرداخت.

در عوض های های SSD یا همان هارد های جامد به دلیل نداشتن قطعات و عملکرد متحرک، از سرعت عملکرد و پردازش بالاتری برخوردارند و همچنین مصرف انرژی این هارد ها نسبت به نوع قبل بهبود یافته تر و کمتر می باشد. اما مشکل این هارد ها هزینه بالای آن می باشد و کاربر برای داشتن یک حافظه ذخیره سازی مخصوصاً در صورت نیاز به حافظه های بالا می بایست مقدار گزافی پول پرداخت نماید.

همانطور که مطالعه نمودید هر کدام از این دو نوع، کاربرد و خصوصیت خاص و مخصوص به خود را داراست و قادر نخواهیم بود آن دو را جایگزین هم نمود. به همین دلیل برای بهره مندی کاربر از هر دو ویژگی ظرفیت بالای هارد های HDD و سرعت بالای هارد های SSD به صورت همزمان،  از هر دو نوع هارد یه صورت ترکیبی در هارد های هیبریدی استفاده می شود که هارد SDD جهت ذخیره سازی سیستم عامل دستگاه و نرم افزار های نصب شده روی آن به منظور اجرای سریع و از هارد HDD به منظور ذخیره سازی فایل های کاربر با ظرفیت بالاست.

هارد SSD در این ترکیب به عنوان حافظه کش (cash) برای اطلاعات ذخیره شده در هارد HDD عمل می کند و یک بکاپ از اطلاعاتی که با آن ها زیاد سر و کار داریدجهت دسترسی سریع تر روی SSD ذخیره می شوند.

دو نوع متداول برای حافظه های هیبریدی به کار می رود:

نوع اول : سیستم های هیبریدی درایو دوگانه یا Dual-Drive Hybrid

نوع دوم : درایو های هیبریدی یا solid-state

در نوع اول و سیستم های هیبریدی دوگانه، هارد های SSD و HDD به صورت جداگانه و مستقل در یک سیستم نصب می شوند. و با استفاده از دو روش زیر با یکدیگر ادغام  و مرتبط می شوند. در روش اول خود کاربر تعیین می نماید که کدام اطلاعات بر روی هارد HDD و چه اطلاعاتی بر روی هارد SSD ذخیره شوند. در روش دوم سیستم عامل به صورت اتوماتیک و با استفاده از نرم افزار هر دو هارد SDD و HDD را به عنوان درایو هیبریدی ترکیب و شناسایی می نماید. عنصر کلیدی این نوع مرتبط سازی انتخاب صحیح حافظه ها برای ذخیره سازی نوعی از اطلاعات می باشند. اولویت بندی ذخیره اطلاعات نیز در این امر تاثیر به سزایی دارد، به فرض مثال اطلاعاتی که به صورت مداوم مورد استفاده و پردازش قرار می گیرند بر روی حافظه ی SDD ذخیره شود.

نوع دوم درایو های هیبریدی می باشند که از هر دو نوع هارد SSD و  HDD در یک بخش سخت افزاری استفاده می شود. در این نوع تکنولوژی همانطور که در شکل مشاهده می کنید هر دو هارد را به صورت یک جا و در یک هارد قرار می گیرد. این درایو هیبریدی Solid-State Hybrid Drive یا به صورت مخفف به نام SSHD نامیده می شود. در درایو SSHD برخلاف نوع قبل، انتخاب محل ذخیره اطلاعات از طریق فریمور انجام می شود و در نخستین دفعه استفاده از SSHD در بخش مربوط به هارد HDD قرار می گیرد سپس با توجه به میزان استفاده از اطلاعات، برخی از داده ها به صورت اتوماتیک بر روی بخش حافظه SSD انتقال داده می شود و هنگام نیاز کاربر از آن جا لود می شوند.

فریمور به این قضیه توجه دارد که اطلاعات بی مصرف و اطلاعاتی که کاربر مدام به آن ها نیاز ندارد بر روی SSD ذخیره نکن تا فضای کم این حافظه به صورت بیخود اشغال نشودو  هدر نرود و استفاده از این نوع سرعت عملکرد کاربر را به هنگام انجام فعالیت سرعت می بخشد و با دارا بود حافظه بالا به لطف بخش HDD و سرعت بالا به دلیل وجود بخش SSD هزینه کمتری نسبت به هارد ها SSD پرداخت خواهیم کرد در عین حال فضای زیادی نیز در اختیار داریم.

بی شک مجموعه خط سبز یکی از بهترین مرکز های بازیابی اطلاعات هارد در ایران می باشد،کارشناسان و متخصصان این مجموعه قادر به بازیابی اطلاعات ssd، هارد، کارت حافظه، دوربین مدارسته و حتی ریکاوری اطلاعات نرم افزارهای حسابداری می باشد. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره تماس 03132339637 تماس حاصل فرمایید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *