ردکردن این
دلیل کپی نشدن اطلاعات هارد

دلیل کپی نشدن اطلاعات هارد

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران از آن رنج می برند و با آن درگیر هستند، کپی نشدن اطلاعات هارد می باشد. در چنین مواقعی شخص اطلاعات را مشاهده می کند اما قادر یه کپی نمودن اطلاعات نمی باشد. کاربر نمی تواند اطلاعاتی را به هارد انتقال دهد و یا درون آن جا به جا نماید و در برخی موارد مشاهده شده برای جابه جایی فایلی با حجم کم نیز ساعت ها زمان لازم است و در حجم های بالا ممکن است یک یا چند روز زمان ببرد و حتی ممکن است به صورت کامل جابه جا نشود و در اواسط و اواخر کار ارور دهد و فرآیند کپی اطلاعات متوقف شود. این مشکل ممکن است در خود ویندوز و یا فلش مموری ها نیز رخ دهد. در این مقاله قصد داریم به بیان دلایل این مشکل در هارد بپردازیم.

این مشکل می تواند سه دلیل اصلی داشته باشد :

بد سکتوری

کند بودن زمان کپی نمودن اطلاعات و یا عدم انجام این فرآیند، می تواند نشانگر و دلیل بدسکتوری هارد باشد. بدسکتور دو نوع  فیزیکی و منطقی به وجود می آید. بد سکتور فیزیکی همانطور که از اسمش واضح است، در ساختار فیزیکی هارد مشکل به وجود می آید. برای رفع این نوع بد سکتوری نیاز به مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر هارد می باشد.

اما بد سکتور های منطقی، مربوط به بخش نرم افزاری هارد می باشد و می توان آن ها را به وسیله نرم افزار های موجود برطرف نمود اما شخص به میزان کافی باید اطلاعات داشنه باشد تا دو نوع بدسکتوری را تشخیص دهد در غیر این صورت انجام روش های رفع بدسکتوری منطقی بر روی هاردی که دچار بدسکتوری فیزیکی می باشد، ممکن است سبب آسیب هارد شود. حتی برای انجان روش های رفع بدسکتور منطقی توصیه می شود به منظور جلوگیری از حذف اطلاعات یک بکاپ از اطلاعاتتان تهیه نمایید. ولی در هر دو صورت توصیه می شود از اقدام خودسرانه بپرهیزید و و با متخصصان رکوهارد تماس بگیرید.

خرابی فریمور هارد

این مورد نیز می تواند یکی از علل های کندی یا عدم کپی شدن اطلاعات هارد باشد. فریم ور نرم افزاریست که به وسیله ماژول های داخلی، کنترل هارد را برعهده دارد. مهم ترین وظیفه فریم ور برقراری ارتباط صحیح میان نرم افزار و سخت افزار جهت خواندن و نوشتن می باشد پس واضح است در صورت بروز مشکلی در این بخش دسترسی به اطلاعات غیر ممکن و کپی نمودن آن ها با مشکل کندی مواجه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با فریم ور و عملکرد آن می توانید مقاله خرابی فریم ور را مطالعه نمایید. در صورت خراب شدن فریم ور هارد، هارد با مشکل عدم دیتکت شدن یا عدم شناسایی و نمایش اطلاعات رو به رو خواهد شد و یکی از نشانه های شایع آن کپی نشدن اطلاعات هارد می باشد.

مشکل کپی نشدن اطلاعات هارد در بسیاری از مواقع ریشه در همین ایرادات مربوط به فریم ور می باشد. در این صورت می توانید برای بر طرف نمودن مشکل فریم ور هارد خود با مرکز رکو هارد تماس حاصل نموده و از متخصصان بخواهید مشکل رابرطرف نموده و در صورت نیاز اطلاعات شما را بازیابی نمایند. اصلاح ایرادات فریم ور امری تخصصی می باشد و نیاز به تجهیزات و دستگاه ها بخصوصی دارد تا در صورت رفع ایراد به اطلاعات صدمه ای وارد نشود و در صورت حذف اطلاعات به سرعت مهندسان شکت رکو هارد اطلاعات ارزشمند شما را بازیابی نمایند.

خرابی هد هارد

یکی از عوامل دیگر عدم انجام فرایند کپی شدن هارد خراب شدن هد هارد می باشد. هر هارد مطابق با ظرفیت خو دارای تعدادی هد می باشد. هر هد وظیفه دارد بخش از اطلاعات موجود بر روی هارد را بخواند و بنویسد و مختص به یک سری از داده هاست. در صورتی که یکی از هد های هارد به دلایل مختلفی نظیر نظیر ضربه دچار مشکل می شود و آن هد از ادامه فعالیت باز می ایستد و اطلاعات مربوط به آن هد نیز دیگر در دسترس نخواهند بود و حتی در صورتی که هد هارد دچار آسیب جزئی و خفیف هم شود، دسترسی به اطلاعات به کندی صورت می پذیرد و کپی نمودن اطلاعات امکان پذیر نخواهد بود.

و تنها در صورتی کاربر قادر خواهد بود به اطلاعات دسترسی پیدا کند که هد آسیب دیده و معیوب در طی یک جراحی در فضای مخصوصی به نام کلین روم با هد جدید جایگزین شود. پس بدون تعویض هد دسترسی به اطلاعات بخش هد خراب امکان پذیر نخواهد بود. کار جراحی هارد و تعویض هد یک کار کاملاً تخصصی می باشد و نیازمند تخصص و تجربه و دستگاه های پیشرفته دارد. توصیه می شود جهت حفظ سلامت اطلاعات شخصی تان، هارد خود را تنها به مراکز معتبر و دارای سابقه درخشان و موفق بسپارید. رکوهارد، بهترین مرکز بازیابی اطلاعات هارد و تعمیر هارد در اصفهان می باشد که آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *