ردکردن این
مراقبت های لازم از هارد اکسترنال (افزایش طول عمر هارد)

مراقبت های لازم از هارد اکسترنال (افزایش طول عمر هارد)

هارد دیسک یکی از بسیار قطعات مهم می باشد که برای ذخیره سازی اطلاعات از استفاده می کنند و با آسیب دیدن آن ممکن از اطلاعاتتان مورد تهدید واقع شود و یا کاملاً از دست برود همچنین به علت بالا بودن هزینه این هارد های اکسترنال و هزینه های سرسام آور بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال عاقلانه ترین راه، پیشگیری از خرابی این هارد ها می باشد. هرچه از هارد خودتان بهتر نگه داری کنید طول عمر آن افزایش می یابد روش های زیر می تواند به شما در افزایش طول عمر هارد اکسترنال کمک کند با ما همراه باشید.

جلوگیری از وارد شدن ضربه

علی رغم باور بسیاری از افراد مبنی بر مقاوم بودن هارد اکسترنال با توجه به قابلیت حمل و نقل، آن این هارد ها به علت مکانیکی بودن بسیار حساس هستند و با وارد شدن ضربات فیزیکی و جابه جایی های ناگهانی ممکن است دچار مشکل شوند. پس از قرار دادن آن ها در جایی که در معرض تکان های پی درپی و شدید و درمعرض تنش مانند کیف یا جیب می باشد خودداری نمایید. پیشنهاد می شود برای حمل و نقل آن ها از کیف ها مخصوص هارد اکسترنال که سخت افزار را یا دفع ضربات محافظت می نمایید، استفاده نمایید​.

مراقبت از هارد در هنگام انتقال فایل

یکی از قابلیت های استفاده از هارد اکسترنال قابلیت جابه جایی و حمل آن می باشد. ولی این قابلیت در هنگام اتصال به سیستم نمی باشد هارد اکسترنال دارای قطعات داخلی بسیار ظریف و حساسی می باشد و اگر هنگام اتصال و کار کردن حتی کوچکترین ضربه ای به آن وارد شود به علت سرعت بالا با برخورد هد به پلاتر آسیب جبران ناپذیری به هارد وارد می شود و باید با هارد اکسترنال خود خدافظی کنید. بنابراین پس از متصل نمودن هارد اکسترنال به دستگاه آن را در مکانی ثابت و مناسب قرار دهید.

مایعات و گرد و غبار

قطره ای آب و یا مایعات دیگر باعث نابودیه هارد اکسترنال خواهد شد. پس حتی اگر هارد ضد آب نیز خریداری نمودید به تبلیغات اکتفا نکنید و هارد خود را از مایعات دور نگه دارید گرد و غبار نیز یکی ار عواملی ست که باعث از بین رفتن هارد اکسترنال می شود این عامل همچنین افزایش دمای هارد را نیز به دنبال دارد. جهت حفاظت هارد خود از این عامل هارد را در معرض گرد و غبار قرار ندهید و هرچند وقت یکبار با پارچه نخی تمیز و خشک گرد و غبار را از سطح هارد و به خصوص درگاه USB که حساس ترین بخش هارد است بزداید. زیرا به دلیل فاصله بسیار کم هد و صفحه دیسک (کمتر 50 میکرون) اگر گرد و غبار در این ناحیه قرار گیرد باعث اتصال این دو بخش شده و سبب خرابی سلکتور های دیسک می شود.

گرما و حرارت

گرما و حرارت بالا دشمن اصلی قطعات الکتریکی می باشد و هارد به علت مکانیکی بودن و سرعت بالای چرخش (5400 دور در دقیقه) بیشتر در معرض آسیب دیدگی از این طریق می باشد. بنابراین هارد را در معرض گرما و حرارت قرار ندهید و هنگام انتقال اطلاعات از قرار دادن هارد در مکانی که امکان تهویه هوا وجود ندارد مانند کشو میز خودداری نمایید.

جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به هارد

آهن ربا، موبایل، ماکروویو، تلویزیون و انواع دیگر وسایلی که امواح الکترو مغناطیسی ساطع می کنند سبب از دست رفتن اطلاعات هارد دیسک می شوند. اطلاعات ذخیره شده شما بر روی هارد به صورت کد ها الکتریکی ذخیره می شوند و به راحتی تحت تاثیر میدان های مغناطیسی اطراف قرار می گیرند و نابود می شوند.

خودداری از قطع اتصال ناگهانی

پس از اتمام کارتان هارد را به صورت ناگهانی از دستگاه جدا نکنید این کار باعث قطع جریان برق و از کار افتادن ناگهانی قطعات داخلی هارد و از دست رفتن اطلاعات هارد و حذف پارتیشن تیبل دیسک و تبدیل فرمت دیسک از FAT32 به RAW با تغییر فرمت، دسترسی به اطلاعات داخل هارد برای سیستم مقدور نمی باشد و پیغام “You need to format the disk in drive X before you can use it” نمایش داده می شود. برای جلوگیری از این اتفاق از روش Soft To Remove Hardware استفاده نماییدبه این منظور پیش از خارج کردن کابل اتصال هارد از دستگاه بر روی درایو هارد درکلیک راست نموده و گزینه Eject را انتخاب نمایید سپس اتصال هارد را قطع کنید.

مجموعه خط سبز، بهترین مرکز بازیابی اطلاعات هارد در شهر اصفهان است که با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و تجربه فروان توانایی بازیابی انواع حافظه ها را دارد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *