ردکردن این

خرابی موتور هارد ، خرابی Spindle Motors

موتور هارد یا اسپیندل موتور، موتور الکتریکی کوچکیست که به وسیله آن تمامی اجزای هارد قادر به فعالیت هستند و همچنین نگهدارنده پلتر های هارد دیسک می باشد (پلتر ها دیسک های گردان هارد دیسک می باشد که اطلاعات بر روی آن ها نوشته و از روی آن خوانده می شود) و وظیفه ی تامین نیروی برق مورد نیاز جهت چرخاندن پلتر ها را برعهده دارد. پلتر ها به دلیل اینکه قطعه های حامل اطلاعات هستند بسیار حساس و ظریف می باشند و در صورت به وجود آمدن کوچک ترین مشکلی برای آن ها آسیب جدی به اطلاعات شما وارد خواهد شد پس به همین دلیل نگهدارنده و چرخاننده این قطعه حساس یعنی همان اسپیندل نقش بسیار حساسی را می بایست ایفا نماید. این موتور ها با دقت بالا و ظرافت تمام عمل چرخاندن پلتر را انجام می دهند هر چه موتور هارد دیسک قدرتمند تر باشد، میزان (RPM) افزایش می یابد در نتیجه سرعت خواندن و نوشتن بر روی پلتر بالا می رود. میزان سرعت موتور اسپیندل تاثیر مستقیم بر روی زمان Seek time (زمانی که هارد قادر است یک واحد داده را از روی سطح دیسک بخواند یا بنویسد) دارد.

همانطور که گفتیم موتور دستگاه کار بسیار ظریفی را برعهده دارد اگر پس از روشن نمودن هارد صدای چرخش اسپیندل را  نشنیدید و از دیسک صدایی مانند وز وز و یا بوق زدن به گوش رسید، هارد دیسک شما از ناحیه موتور دچار آسیب شده و یا موتور آن قفل قفل کرده یا به اصطلاح اسپیندل جام کرده است. در صورت بروز نشانه های بالا و آسیب دیدگی موتور هارد سریعاً هارد دیسک را خاموش و با مراکز تعمیر هارد تماس برقرار نمایید. گاهی ممکن است نشانه های مشاهده شده به علت بروز مشکلی غیر از  خرابی موتور هارد باشد و  تشخیص دقیق نوع خرابی برعهده متخصصان هارد می باشد.

توجه داشته باشید با خرابی موتور هارد اطلاعات از بین  نخواهند رفت به شرطی که خرابی موتور آسیبی به پلتر هارد وارد نکند. اطلاعات در بروز چنین مشکلی حذف نمی شوند و تنها از دسترس خارج شده و طی فرآیند بازیابی اطلاعات هارد پس از برطرف نمودن مشکلات موجود هارد قابل بازیابی خواهند بود. در هنگام خرابی موتور هارد و به دلیل نیاز به جراحی هارد برای تعمیر و استفاده از تجهیزات پیشرفته و محیط کلین روم، پیشنهاد می کنیم  هارد دیسک خود را تنها به مراکز معتبر تعمیر هارد بسپارید.

تعمیر موتور هارد در فضایی به غیر از کلین روم ممکن است باعث بروز مشکلاتی برایی دیگر قطعات هارد شود و اطلاعات شما را نیز تهدید نماید زیرا برای تعویض و تعمیر موتور هارد تقریباً تمامی قطعات هارد دیسک می بایست خارج شوند و پس از تعویض هارد قطعات هارد مجدد بر روی هارد نصب شوند به همین دلیل وجود اندکی آلودگی در محیط ممکن اس خساراتی جبران ناپذیر به بار آورد همجنین انجام این کار نیز امری تخصصی می باشد و شخص عادی به هیچ وجه نباید اقدام به باز نمودن هارد نماید. متخصصان پس از شناخت و تشخیص صحیح خرابی هارد هایی با صدای وز وز  و یا عدم حرکت هارد دیسک، پس از اطمینان یافتن از مشکل موتور هارد، با توجه به میزان خرابی قطعات لازم را تهیه نموده و در محیط کلین روم به تعمیر آن می پردازد.

انجام عمل جراحی و بازیابی اطلاعات هاردی که از قسمت موتور آسیب دیده کار آسانی نیست و انجام این کار را به هر کسی نباید سپرد. شرکت خط سبز (مرکز بازیابی اطلاعات هارد) با دارا بودن کادری متشکل از بهترین متخصصان حوزه بازبابی و تعمیرهارد و بهره مند از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های لازم، آماده خدمت رسانی و جلب اعتماد شما مشتریان گرامی  با بهترین کیفیت و موفقیت 99 درصدی در تمامی تعمیرات پیشین خود و سابقه درخشان  می باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *